Geef door die bom, geef door!

Bijgewerkt: vr 7 mei 2021 - 20:08 uur

> Start
> De macht van de klacht
> Praktijkcasus gemeente Epe/Apeldoorn

Gemeente Epe en gemeente Apeldoorn lijken teveel naar Tom & Jerry te kijken. Vooral de scene waarin de sadistische kat en de ondeugende muis elkaar steeds een bom overgeven die bijna af gaat. Paniek!

Op 7 april 2021 stuurde gemeente Epe de klacht van Ray Heijder (zaaknummer 297711) door naar gemeente Apeldoorn.

Gemeente Apeldoorn stuurt een automatische ontvangstbevestiging.

En dan breekt de klomp!

Op 16 april 2021 stuurt gemeente Apeldoorn een e-mail met de mededeling dat de klacht naar gemeente Epe is doorgestuurd.

Beste heer Heijder,

Uw klacht over de gemeente Epe hebben wij 7 april 2021 ontvangen.

Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de gemeente Epe.

Met vriendelijke groet,

[naam teammanager]
Teammanager Trajectregie


Een bureaucratische lus?

Is hier sprake van een bureaucratische lus waarbij gemeente Epe en gemeente Apeldoorn lopen te zieken? Of is het een misverstand?

Of is gemeente Epe ineens na al die jaren tot inkeer gekomen en gaat ze zelf haar verantwoordelijkheid nemen?
Daar lijkt het vooralsnog niet op, want in het zaaksysteem staat de klacht als 'afgehandelde zaak' met status 'afgebroken'.