Trajectregisseur Regulier (m/v/x)

Bijgewerkt: ma 26 april 2021 - 16:41 uur

> Start
> In je hemd staan in de bijstand
> Ray doet weer mee

Hoewel de trajectregisseur tegen Ray Heijder heeft gezegd dat hij never nooit kans maakt op een baan bij gemeente Apeldoorn, doet de man uit Vaassen toch een poging. Alleen al taalkundig en juridisch is Ray beter dan zijn trajectregisseur. En hij is dus eigenwijs. Wie weet!

Wil jij met passie en enthousiasme werken voor inwoners van de gemeente Apeldoorn met een uitkering? Dan is deze functie binnen het sociaal domein iets voor jou!

Dit ga je doen
Vanuit het cluster Regulier ben je de vaste contactpersoon voor inwoners met een uitkering in de gemeente Apeldoorn. Deze inwoners behoren tot de doelgroep met een middellange tot lange afstand tot de arbeidsmarkt en zijn 27 jaar of ouder. Je bent verantwoordelijk voor het totaalpakket aan producten en diensten die we kunnen inzetten voor deze doelgroep. Wij leggen in onze dienstverlening de nadruk op participatie aan onze samenleving met als einddoel een betaalde baan. Je zorgt voor een integraal aanbod van dienstverlening en je werkt hierbij nauw samen met de collega’s binnen het sociaal domein.

Als trajectregisseur Regulier ben je verantwoordelijk voor:

  1. Begeleiden en motiveren van de inwoner richting zelfredzaamheid;
  2. Regie voeren op de dienstverlening die voor de inwoner is ingezet, of moet worden ingezet;
  3. Monitoren en registreren van de voortgang van het traject;
  4. Het warm overdragen van de inwoner naar werkbedrijf Lucrato, sociaal wijkteam en/of andere hulpverlenende instanties;
  5. Het wegnemen van belemmeringen bij de inwoner om binnen het traject vooruit te komen;
  6. Het ondersteunen van de inwoner bij het opbouwen van een eigen netwerk;
  7. Daar waar nodig neem je deel en lever je je bijdrage aan werkgroepen om de dienstverlening aan de inwoner te optimaliseren.

Het is belangrijk om schulden te voorkomen, maar als deze er toch zijn dan heb je ook een rol in de trajectregie schuldhulpverlening. Daarbij gaat het om:

  1. Preventief acties ondernemen om schulden bij de inwoner te voorkomen;
  2. Het wegnemen van belemmeringen om binnen het plan integrale schuldhulpverlening vooruit te komen;
  3. Het opstellen, monitoren en registreren van de voortgang van het plan integrale schuldhulpverlening;
  4. Het begeleiden en motiveren van de klant richting financiële zelfredzaamheid.

Dit bieden we je

  1. Een aanstelling voor 36 uur per week. In eerste instantie voor een jaar.
  2. Een salaris van minimaal € 2.484,- (aanloopschaal 8) en maximaal € 4.048- (functionele schaal 9) bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Het daadwerkelijke salaris is afhankelijk van je ervaring en opleiding.
  3. Een flexibel budget van 17,45% bovenop je salaris. Je kunt dit budget gebruiken zoals je zelf wil: voor je ontwikkeling, vakantiegeld, korting op vervoer of een ander fiscaal voordeel.

Dit vragen we van je
Je bent op zoek naar een afwisselende en uitdagende functie met verantwoordelijkheid. Met een proactieve en motiverende houding bouw en onderhoud je netwerken met organisaties, gemeenten en collega’s. Je bent gewend om te werken in een omgeving met verschillende belangen en weet daarbij het belang van je opdrachtgever optimaal voor ogen te houden. Je weet met gevoel voor humor vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken te bekijken, waarbij je draagvlak weet te creëren voor een passende oplossing. Je bent flexibel en communicatief vaardig.

Daarnaast vragen we het volgende:

  1. Je hebt affiniteit met de doelgroep;
  2. Je hebt minimaal een relevante afgeronde hbo-opleiding;
  3. Je hebt bij voorkeur ervaring met het begeleiden van kwetsbare inwoners;
  4. Je bent inhoudelijk goed op de hoogte van het werkveld en bent goed in het leggen van verbindingen binnen dit werkveld;
  5. Je hebt kennis van de sociale kaart van Apeldoorn en het systeem Suite en kunt passende instrumenten, trainingen en talentplekken inzetten;
  6. Je hebt kennis van de Participatiewet en de Wet schulphulpverlening;
  7. Je bent in staat eigen regie en intrinsieke motivatie bij de inwoner te versterken;
  8. Je bent op een natuurlijke manier in staat integraal een situatie in beeld te brengen;
  9. Je staat op een stevige en positieve manier naast de inwoner;
  10. Je beschikt over de benodigde kennis van wet- en regelgeving binnen het sociaal domein om als het nodig is door te verwijzen naar de juiste collega’s;
  11. Je bent ondernemend, proactief, hebt zelfinzicht en weet met plezier jouw talenten goed in te zetten.

Dit is handig om te weten
Reageren op deze vacature kan tot 7 mei via de solliciteer knop. Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Jessica Hoogeland, teammanager Trajectregie via j.hoogeland@apeldoorn.nl.

Werken voor Apeldoorn...
...betekent werken voor een open en ambitieuze organisatie. Met 162.000 inwoners zijn we de 11e gemeente van Nederland. Met zo’n 1.350 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Iedereen doet mee
De gemeente Apeldoorn is een inclusieve organisatie. We zijn ervan overtuigd dat we met een diverse organisatie beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving. Naast je talent en kwaliteiten breng je ook je achtergrond en voorkeuren met je mee. Je bent welkom!

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.